Komendy w CS 1.6
Dodane przez orzel dnia 08.06.2010 13:33
Komendy wpisujemy w konsoli gry (domyślnie klawisz "~").
UWAGA! Aby komendy te były wczytywane do gry przy każdym jej uruchomieniu, należy je wpisywać w pliku konfiguracyjnym (cfg) który znajduje się w "cstrike/config.cfg". Plik ten otwieramy dowolnym edytorem tekstowym, a komendy dopisujemy na sam jego koniec.

Lista komend:
+attack - Atakowanie, strzelanie.
+attack2 - Zoom, burst, zakładanie tłumika.
+back - Chodzenie do tyłu
+duck - Kucanie
+forward - Chodzenie do przodu.
+jump - Skok.
+klook - Rozglądanie się poprzez klawisze na klawiaturze.
+left - Obrót w lewo
+right - Obrót w prawo
+lookdown - Patrzenie w dół
+lookup - Patrzenie w góre
+mlook - Rozglądanie się przy pomocy myszki.
+movedown - Poruszanie się w dół. Np. na drabince, w wodzie.
+moveleft - Chodzenie w lewo
+moveright - Chodzenie w prawo
+moveup - Poruszanie się w górę. Np. na drabince, w wodzie.
+reload - Przeładowanie broni.
+showscores - Tabela wyników
+speed - Bieganie.
+strafe - Poruszanie celownikiem za pomocą klawiatury.
+use - Używanie, rozbrajanie.
adjust_crosshair - wpisując tą komendę losowo zmieniasz kolor celownika
bind - komenda służy do przypisywania funkcji klawiszom.
changeteam - wybieranie drużyny.
net_graph - Zależnie od wartości, pokazuje podstawowe informacje: fps, loss, choke itd.
clear - czyszczenie konsoli
hideconsole - ukrywanie konsoli
crosshair - włączenia lub wyłączenie wyświetlania celownika.
drawradar - włącza/wyłącza radar.
hideradar - ukrywa radar.
quit - wyjście z gry.
exit - wyjście z gry
fakelag - Przy wartości sc_cheats 1 na serwerze, symuluje lag.
fastsprites - Zmiana jakości
wyświetlanai dymu w granatach dymnych.
hisound - Ustawienie jakości generowanego dźwięku.
hud_centerid - Wyświetlanie nicku gracza w środku ekranu.
fps_max - Ustawienie maksymalnej liczby FPS
hud_fastswitch - Szybkie przeskakiwanie pomiędzy broniami, bez potrzeby akceptacji myszką.
kick - wyrzucenie gracza.
loadas8bit - Zmiana jakości generowanego dźwięku na 8 bit.
max_shells - Maksymalna wartość wyświetlanych łusek po kulach.
max_smokepuffs - Maksymalna ilość wyświetlanych dymków w czasie strzelania.
map - Zmiana mapy.
record - Nagrywanie dema z naszej gry.
stop - Wyłączenie nagrywania dema
playdemo - Odtwarzanie wcześniej nagranego dema.
viewdemo - Zaawansowany tryb przeglądania dem, ma kilka dodatkowych możliwości.
reconnect - Ponowne podłączenie do aktualnego serwera.
retry - Ponowne podłączenie do aktualnego serwera.
restart - Restart mapy.
sensitivity - Zmiana czułości myszy.
serverinfo - Informacje o serwerze.
snapshot - Tworzenie zrzutu ekranu ( screenshot'a ).
speak - Mowi wpisane slowo
sv_cheats - Komenda zezwalająca na oszukiwanie.
sv_gravity - Zmiana grawitacji an serwerze.
sv_restartround - Restart rundy.
writecfg - Zapis configa.
exec - Wczytywanie pliku konfiguracyjnego .cfg.
lefthand - Broń w lewej ręce.
brightness - Nasycenie kolorami.
buy - Menu kupowania
buyequip - Menu kupna
akcesoriów .
buyammo1 - Amunicję do karabinów
buyammo2 - Amunicję do pistoletów
cancelselect - Anulowanie wybóru.
vclear - Czyszczenie hostorii konsoli
cmdlist - Lista dostępnych poleceń
concolor - Zmiana koloru czcionki w RGB.
connect - Łączenie z serwerem.
cvarlist - Lista dostepnych komend
developer - Odblokowanie fps powyżej 100
disconnect - Rozłączenie się z serwerem
drop - Wyrzucenie broni.
echo - Wyświetlanie wiadomość w konsoli
gamma - Ustawienie jasności ekranu
graphheight - Wysokosc net_graph
hud_saytext_time - Czas wyświetlania wiadomości na czacie
mpulse 100 - Włącza latarkę
impulse 201 - Malowanie loga.
lastinv | wyciąganie dwóch ostatnio używanych broni
invnext - Następna broń.
invprev - Poprzednia broń.
kill - Zabicie siebie.
lightgamma - Siła światła.
listdemo - Info o demach.
motd - Wyświetla zawartość MOTD.
name - Zmiana nicka.
nosound - Wyłączenie dźwięku.
radio1 - Menu radia pierwszego
radio2 - Menu radia drugiego
radio3 - Menu radia trzeciego
playvol - Głośność odtwarzania dema.
say - Wiadomość na chacie ogólnym
say_team - Wiadomość do drużyny.
stopsound - Wyciszenie dźwięków na mapie.
stopdemo - zatrzymanie odtwarzania dema.
unbind - Usunięcie bindu
unbindall - Usunięcie wszystkich bindów.
volume - Głośność dźwięków gry.
r_decals 250 - Maksymalna ilość detali
r_dynamic - Dynamiczne oświetlenie.
r_drawviewmodel - Ukrywanie broni.
s_a3d - A3D support.
s_eax - EAX support.
s_enable_a3d - A3D support.
gl_picmip - Ustawienie jakości tekstur w trybie wyświetlania OpenGL
gl_playermip - Ustawienie jakości modeli w trybie wyświetlania OpenGL
gl_round_down - Ustawienia wygładzenia tekstur.
gl_smoothmodels - Ustawienia wygładzenia modeli.
gl_clear - Ustawienia wizualnej jakości.
gl_cull - Renderowanie wyłącznie widocznych obiektów.
gl_dump - Informacje o użyciu karty graf.
gl_lightholes - Światło w zakamarkach.
gl_monolights - Widok cieni na mapie.
gl_overbright - Maksymalna jasność.
gl_spriteblend - Jkość krwi, zooma itd.
gl_texturemode - Ustawia typ tekstur.
mp_autokick - Automatyczne wyrzucanie graczy za zabijanie swoich (TK).
mp_autoteambalance - Włącza/wyłącza automatyczne wyrównywania graczy
mp_buytime - Czas w sekundach, w którym możemy kupić broń.
mp_c4timer - Czas w sekundach, po którym nastąpi wybuch podłożonej bomby.
mp_chasecam - Tryb trzecioosobowy dla obserwatora.
mp_decals - Liczba wyświetlanych dziur po kulach..
mp_fadetoblack - Gdy zginiesz widzisz czarny ekran.
mp_flashlight - Używania latarki na serwerze.
mp_footsteps - Włączenie/wyłączenie odgłosu chodzenia na serwerze.
mp_forcechasecam - Ograniczenie obserwatora do podglądania jedynie własnej drużyny.
mp_freezetime - Czas w sekundach, w którym po rozpoczęciu rundy nie można się ruszać.
mp_logdetail - Zapisywanie logów do pliku.
mp_logmessages - Logowanie wiadomości do pliku tekstowego.
mp_winlimit - Limit wygranych rund, czyli po osiągnięciu zdefiniowanej przez nas liczby następuje zmiana mapy.
mp_hostagepenalty - Liczba zabitych zakładników po których zostaniesz wyrzucony z serwera.
mp_limitteams - Ustala maksymalną przewagę graczy w teamie.
mp_roundtime - Czas trwania rundy.
mp_startmoney - Liczba $ na start.
mp_timelimit - Ustawienie czasu trwania mapy.
cl_allowdownload - Ustala czy można ściągać od ciebie pliki kiedy ty grasz
cl_observercrosshair - Wyświetlanie celownika w trybie obserwatora
cl_hidefrags - Pokazywanie tylko Twoich wyników na tablicy wyników
cl_showfps - Liczba fps.
cl_allowdownload - Zezwalanie lub blokowanie ściągania plików z serwera.
cl_allowupload 0 - Ustawia wysyłanie map, modeli podczas łączenia.
cl_backspeed 400 - Szybkość cofania gracza
cl_bob - Poruszanie się broni w czasie biegu.
cl_bobup - Ruszanie się broni podczas gdy gracz biegnie
cl_download_ingame - Ściaganie modeli, loga.
cl_forwardspeed - Prędkość poruszania się gracza.
cl_messages - Pokazywanie wiadomości serwera.
cl_pitchdown - Maksymalny kąt widoku w dół.
cl_pitchspeed - Szybkość zmiany kąta widoku
cl_pitchup - Maksymalny kąt widoku w góre.
cl_shownet - Wyświetlanie ilości pakietów sieciowych.
cl_upspeed - Szybkość wspinania się, wchodzenia gracza
cl_yawspeed - Szybkość obracania się gracza
cl_cmdrate - Definiuje ile razy w czasie sekundy wysyłasz informacje do serwera o twoim położeniu oraz akcji.
cl_updaterate - Definiuje ile razy w czasie otrzymujesz informacje od serwera o twoim otoczeniu.
cl_rate - Ustala ile maksymalnie (bajtów) wysyłasz do serwera.
rate - Ustala ile maksymalnie (bajtów) otrzymujesz od serwera.
cl_cmdbackup: - Definiuje ilość ramek które mozna przesylac ponownie jesli nasze połączenie nie wyrabia.
ex_interp - Określa co ile czasu (ms) odświeżane są informacje o aktualnym położeniu modeli. Przykładowo: 0.1 = 100ms, 0.01 = 10 ms.